Wallenfestival

Het Wallenfestival heeft het Wallengebied een weekend in de spotlights gezet! De eerste editie van het festival presenteerde op 11 en 12 september op verschillende plekken een groot aantal activiteiten op het gebied van muziek, dans, theater en ook een streetparade en Keltische markt. Het podium op de Nieuwmarkt en op Beursplein boden diverse openluchtconcerten en voorstellingen.

Wallengebied (gebied tussen Geldersekade, Nieuwmarkt, Kloveniersburgwal, Nieuwe Doelenstraat, Rokin, Dam, Damrak en Centraal Station), 11 september 10.00-04.00 uur en 12 september 11.00-22.00 uur

Opening Wallenfestival op zaterdag 11 september

De opening vond plaats op zaterdag 11 september op de Nieuwmarkt  door Eberhard van der Laan, gevolgd door een Leeuwendans uitgevoerd door Luk Hop Moon Martial Club te Amsterdam olv Man-Lung Tang. Zij voeren alle draken-leeuwendansen uit in Amsterdam bij belangrijke vieringen en openingen, zoals ook bij het Wallenfestival!

Afsluiter Wallenfestival op zondag 12 september

Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond - S.W.A.N. Big Band en Electrosoucous
20.30 - 22.00 entree GRATIS!
Het is exotisch en elektrisch tegelijk. De soukous is stomend terwijl de gitaren vervormd klinken. Het komt uit Congo en uit een zompig trailerpark in Brussel. Twee werelden die samen komen in de band S.W.A.N. Bij elkaar is het uniek, aanstekelijk en een ware sensatie.