KUNSTSCHOOLDAG[EN] 2019

Op donderdag 28 en vrijdag 29 maart vond Kunstschooldag[en] 2019 plaats.
64 kunst- en culturele instellingen binnen en buiten de ring ontvingen 6.000 8e-groepers en begeleiders van binnen en buiten de ring. Kleine en grote musea, concertpodia, broedplaatsen, expositieruimtes, theaters, bibliotheken, dans- en muziekstudio's, overal konden de aanstaande schoolverlaters terecht om concerten en voorstellingen bij te wonen, exposities te bekijken en deel te nemen aan workshops. Drie activiteiten voor elk kind, in drie verschillende instellingen verspreid over verschillende stadsdelen. Met het openbaar vervoer wisten de kinderen en hun begeleiders de locaties te bereiken. Een dag waarop hun dagelijkse leven even op zijn kop werd gezet. Na Kunstschooldag[en] gaat hun leventje verder, maar alles zal net een beetje anders zijn dan voorheen.

KUNSTSCHOOLDAG[EN] 2020

De 33e editie van Kunstschooldag[en] vindt in 2020 plaats op donderdag 26 en vrijdag 27 maart. Inschrijven is al mogelijk. Zowel voor kunstinstellingen als voor scholen. Een mailtje sturen naar info@kunstschooldag.nl is voldoende.

Wat is Kunstschooldag[en]?

Vele Amsterdamse kunstinstellingen, dit jaar bijna 60, werken jaarlijks mee aan Kunstschooldag[en], grote en kleine. Allemaal presenteren ze een speciaal programma, dat tegelijkertijd een visitekaartje is voor wat zij gedurende het hele jaar bieden. Tijdens Kunstschooldag[en] doorkruisen meer dan 6.100 8e-groepers en hun begeleiders de stad. Diezelfde scholieren hebben in de voorgaande jaren al een paar keer kennisgemaakt met kunst, op school en daarbuiten. Ze bezochten voorstellingen, concerten en musea. Ook namen ze deel aan intensieve projecten in de klas. Kunstschooldag[en] biedt deze 8e-groepers een waardige afsluiting van hun ‘kunstcarrière’ op de basisschool.

Kunstschooldag[en] is mogelijk dankzij incidentele subsidies en financiële steun van verschillende fondsen. Daarnaast is de medewerking van de kunstinstellingen, artiesten en kunstenaars onontbeerlijk. Evenals de hulp van vrijwilligers en stagiaires van relevante opleidingen. En het enthousiasme van de leerkrachten, ouders en begeleiders die de kinderen op sleeptouw nemen. Dankzij hun inzet en toewijding krijgt de Amsterdamse jeugd de kans een dag lang kunst en cultuur te snuiven. Jaren later weten vele toenmalige deelnemertjes zich Kunstschooldag[en] nog te herinneren!

Voor vragen over Kunstschooldag[en], bel met of mail naar Stichting JAM.
Telefoonnummer: 020 - 622 01 83 | e-mail: info@kunstschooldag.nl