Vrij Land
DeLaMar Theater | Mary Dresselhuys zaal
Maandag 14 oktober 2019 11.00 uur | 13.00 uur

Reserveren:
Stuur een e-mail naar info@stichtingjam.nl
Noteer in het onderwerp:
- Reservering Vrij Land 2019 + naam school
Noteer in de e-mail:
- naam van de school (BO/VO)
- aantal bezoekers (leerlingen + begeleiders)
- naam/telefoonnummer/e-mailadres contactpersoon
- tijdstip bezoek voorstelling (11.00 of 13.00 uur)

Toegang gratis, reserveren noodzakelijk.
NB:
aanmeldingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.
Extra informatie: 020 - 622 01 83

Vrij Land | Een educatief live concert

Toegang gratis

75 Jaar Vrijheid
Vrijheid is niet vanzelfsprekend. Vrijheid is en wordt bevochten. Toen en nu, iedere dag opnieuw. Door onze veteranen, oud, jong, mannen en vrouwen. Zij worden ingezet in dienst van de vrede. Toen, ten tijde van de Tweede Wereldoorlog en nu, tijdens vredesmissies zoals in Mali. In 2019 vieren we dat ons land al 75 jaar in vrijheid leeft.

Vrij Land is een multimediale voorstelling, die ingaat op het landelijke thema 2019-2020 75 Jaar Vrijheid. Het verhaal wordt live verteld, terwijl op een groot scherm de film wordt vertoond en de Regimentsfanfare ‘Garde Grenadiers en Jagers’ van de landmacht de film live begeleidt.

Vrij Land is voor leerlingen van 10 - 14 jaar een unieke kans om gedurende 45 minuten de vrijheid te beleven en de inzet van de veteranen te ervaren. De voorstelling is een aansprekende aanvulling op de vakken wereldoriëntatie, geschiedenis, burgerschapsvorming en ckv.

Vrij Land is in opdracht van het Nationaal Comité Veteranendag in samenwerking met de Militaire Muziek Defensie tot stand gekomen.

Vrij Land in het DeLaMar Theater is een samenwerking tussen Stichting JAM en Stichting Nederlandse Veteranendag.

najaar 2018

The Battle - een interactief concert voor scholieren

The Battle is een interactief concert met film op een groot scherm en live muziek. Uitgevoerd door de Regimentsfanfare ‘Garde Grenadiers en Jagers’, een militair orkest dat voor honderden scholieren van de BO bovenbouw en VO onderbouw immens populaire interactieve optredens verzorgt.

The Battle is een gefilmd duel en spannend spel dat jongeren op aansprekende wijze informeert over het werk van veteranen: Wat deden ze op missie? Waarom gingen ze? En wat zagen ze daar?

Tijdens The Battle kruipen Nienke de la Rive Box (Het Klokhuis, Superbrein, Zapp Your Planet) en Bart Meijer (Het Klokhuis, Z@pplive, de Beste Vrienden Quiz) in de huid van veteranen. Ze worden bijgestaan door voormalig Landmacht-commandant generaal b.d. Mart de Kruif en presentator Pepijn Gunneweg (Het Klokhuis, de BZT Show). Én door de leerlingen in de zaal. Samen gaan zij op zoek naar antwoorden. Antwoorden die Nienke en Bart moeten vinden in het Nationaal Militair Museum. Een race tegen de klok!

In het najaar van 2018 brachten de Veteranen in samenwerking met Stichting JAM The Battle naar het DeLaMar Theater in Amsterdam. Een herhaling was gepland in voorjaar 2019. Door organisatorische omstandigheden blijkt dit echter niet mogelijk. Om uw leerlingen toch de kans te bieden The Battle mee te maken, komen de Veteranen naar uw school. Vraag een gratis uitvoering van The Battle in de aula van uw school aan door een e-mail te sturen naar info@veteranendag.nl o.v.v. The Battle.