The Battle - een interactief concert voor scholieren

The Battle is een interactief concert met film op een groot scherm en live muziek. Uitgevoerd door de Regimentsfanfare ‘Garde Grenadiers en Jagers’, een militair orkest dat voor honderden scholieren van de BO bovenbouw en VO onderbouw immens populaire interactieve optredens verzorgt.

The Battle is een gefilmd duel en spannend spel dat jongeren op aansprekende wijze informeert over het werk van veteranen: Wat deden ze op missie? Waarom gingen ze? En wat zagen ze daar?

Tijdens The Battle kruipen Nienke de la Rive Box (Het Klokhuis, Superbrein, Zapp Your Planet) en Bart Meijer (Het Klokhuis, Z@pplive, de Beste Vrienden Quiz) in de huid van veteranen. Ze worden bijgestaan door voormalig Landmacht-commandant generaal b.d. Mart de Kruif en presentator Pepijn Gunneweg (Het Klokhuis, de BZT Show). Én door de leerlingen in de zaal. Samen gaan zij op zoek naar antwoorden. Antwoorden die Nienke en Bart moeten vinden in het Nationaal Militair Museum. Een race tegen de klok!

In het najaar van 2018 brachten de Veteranen in samenwerking met Stichting JAM The Battle naar het DeLaMar Theater in Amsterdam. Een herhaling was gepland in voorjaar 2019. Door organisatorische omstandigheden blijkt dit echter niet mogelijk. Om uw leerlingen toch de kans te bieden The Battle mee te maken, komen de Veteranen naar uw school. Vraag een gratis uitvoering van The Battle in de aula van uw school aan door een e-mail te sturen naar info@veteranendag.nl o.v.v. The Battle.