Kunstschooldag[en] is sinds ruim dertig jaar hét afsluitende evenement voor 8e-groepers. Een groot aantal Amsterdamse kunst- en culturele instellingen, van musea tot broedplaatsen, van concert- en theaterzalen tot dansstudio’s, van bibliotheken tot filmhuizen, zetten ieder jaar hun deuren twee dagen lang wagenwijd open voor de schoolverlaters. Met het openbaar vervoer doorkruisen de kinderen en hun begeleiders de stad, trekken ze van het ene stadsdeel naar het andere, van voorstelling of concert naar workshop of rondleiding. Op één dag zien, horen en ervaren ze meer dan ze ooit hebben durven dromen. Kunstschooldag[en] leidt de 8e-groepers binnen in de wondere culturele wereld die Amsterdam is. Ga naar website ...